Фермери Сірогозщини, не чекаючи допомоги від держави, вкладають кошти в ремонт доріг (фото)

ОбластьПодії
Перегляди: 83

Питання ремонту доріг в Нижньосірогозькому районі останнім часом намагаються вирішувати на різних рівнях: залучають державне фінансування, кошти обласного та місцевих бюджетів. Також керівники сільгосппідприємств все частіше вкладають власні гроші в ремонт дорожнього покриття. Ось і цього тижня фермери, які господарюють на землях Вільненської та Вербівської сільських рад, відремонтували проблемну ділянку дороги між селами Вільне та Верби, пише сайт nsirogozy.city.

Автошлях між селами Вільне в напрямку Верб місцеві фермери ремонтують постійно. Адже це єдина дорога, якою жителі Верб, Партизан, Донцово можуть виїхати на автотрасу Мелітополь — Каховка. Також цим шляхом до сіл Вербівської ОТГ доставляють продукти харчування, приїздить на виклик “швидка”, агроформування підвозять добрива і вивозять збіжжя.

Ділянка дороги від Вільного в напрямку ВербДілянка дороги від Вільного в напрямку Верб

Тільки привели до ладу одну частину цієї дороги, як інша вже потребує термінового ремонту. Приміром, кілька років поспіль доводиться латати ділянку дороги від Вільного до повороту на село Донцово. Адже під час негоди вона перетворюється у важко проїзну, а місцями — в аварійну. Аби тут не припинявся дорожній рух: закладали баюри камінням вручну, дорогу грейдерували і засипали щебенем.

Ремонт цієї дороги щорічно організовують місцеві фермери — Микола Дудка, голова фермерського господарства “Магнолія” і Василь Дудка, голова фермерського господарства “Козаче”.

— Ми вирішили не чекати допомоги від держави і власним коштом та технікою ремонтувати автошляхи. Для цього кілька років тому придбали для свого господарства грейдер, — розповідає Микола Дудка. — Оскільки раніше доводилося винаймати цю спецтехніку в дорожнього підприємства, чекати, коли в них буде “вікно”, аби виконати наше замовлення. Тож нині з цим питанням менше клопотів. Цього тижня почали ремонтувати складну ділянку на дорозі від Вільного в напрямку села Верби. Справа в тому, що вздовж дороги росте лісосмуга. Частину дерев жителі навколишніх сіл спиляли “заживо”. Тож від їх кореневої системи почала рости численна поросль. Саме вона стала головною проблемою.

Микола ДудкаМикола Дудка

Як розповів Микола Дудка, деревна поросль щільно розрослася вздовж автошляху. Це призвело до того, що на дорозі вже не можуть розминутися дві автівки через те, що молоді дерева щільно обступили її. А з протилежного боку дороги виросли сіянці. Тож лісосмуга стала справжнім вітровпором — влітку вона затримує пилюку, яку несе вітер, а взимку — сніг. З часом вздовж узбіччя ще й виросли наносні “бордюри” із землі та каміння і дорога перетворилася на “корито”, в якому під час негоди затримується вода, бо їй нема куди стікати.

Василь Дудка, який долучився до розмови, додав, що звичайним грейдером на цій ділянці шляху нічого зробити неможливо.

Василь ДудкаВасиль Дудка

— Проте виявилося, що це не головна проблема, з якою нам довелося зіткнутися, — зауважив Василь Анатолійович. — Насамперед, потрібно було позбутися порослі, яка щільною стіною стояла вздовж узбіччя. Перебрали масу варіантів як краще і дешевше це зробити. Пропозиції були найрізноманітніші: починаючи з того, що працівники наших господарств вручну випиляють ці дерева, і закінчуючи тим, що все ж таки потрібна спеціальна техніка щоб викорчувати поросль і сіянці. Потужності грейдера, який є в нашому господарстві, для цієї роботи виявилося недостатньо. Тож почали шукати спецтехніку у друзів, колег, знайомих, щоб розчистити узбіччя, прогрейдерувати дорогу і сформувати її профіль.

 

Дорогу грейдерували потужною технікою

Такий грейдер вдалося знайти і домовитися про початок проведення робіт. Однак потужна техніка під час експлуатації потребує чимало дизпалива та інших розхідних матеріалів.

— Скажу для порівняння, що для грейдера, який є в нашому господарстві потрібно 200 літрів дизпалива на день роботи, а для найманого “монстра” — 270 літрів на годину, — додав Василь Дудка. — Але нам відступати нікуди – вже повним ходом йдуть польові роботи, а там і жнива не за горами. Зауважу, що цим шляхом постійно курсують багатотонажні автівки. Адже на землях Вербівської та Вільненської сільських рад господарює більше десятка доволі великих агроформувань різних форм власності.

 

Поросль розросталася майже до середини дороги, тож її довелося викорчовувати

В теплу пору року рух транспорту стає більш інтенсивним. Однак з минулого року навантаження саме на цю ділянку дороги значно зросло. Причина в тому, що грузовий автотранспорт, який раніше рухався з Енергодара, Дніпрорудного, Василівки та Новомиколаївки Запорізької області в напрямку Каховки, нині дещо змінив маршрут. Тепер багатотонажні грузовики їдуть в Каховському напрямку через Веселе, потім дорогами Вербівської і Вільненської сільських рад нашого району на трасу Мелітополь — Каховка (М-14). Цей шлях став більш зручним після ремонту ділянки дороги від Верб до Веселого. Однак постійне транспортне навантаження почало руйнувати дорожнє покриття.

Дорога – виїзд на трасу М-14 через інтенсивний транспортний рух почала руйнуватися

— Окрім автівок з сусідніх областей, які почали курсувати цим шляхом, тут їздять транспортні засоби майже всіх агроформувань, що обробляють землі на території Вербівської та Вільненської сільських рад, — зазначає Микола Дудка. — А ремонтувати дорожнє покриття охочих немає. Хоча коли наші колеги — фермери дізналися, що ми знову взялися за впорядкування дороги, знайшлися такі, хто виявив бажання допомогти фінансово. Це Василь ШитецьОлег КирилінВасиль Чміль і Олександр Гришкан. Також у нас є домовленість з Нижньосірогозькою райдержадміністрацією, що після того, як ділянку дороги розчистимо від порослі та сформуємо профіль автошляху, сюди привезуть щебінь. Тож ми свого слова дотримали — підготовчі роботи виконали. Тепер чекаємо коли можна буде завезти щебінь, аби повністю завершить ремонт автодороги.

Василь Дудка зауважив, що днями грейдером ще впорядкують полігон твердих побутових відходів у селі Вільне. Про виконання цих робіт є домовленість з очільницею Вільненської сільської ради Світланою Куріною.

Микола Дудка, Світлана Куріна, Василь ДудкаМикола Дудка, Світлана Куріна, Василь Дудка

Також з нею обговорили питання, як прибрати з узбіччя дороги викорчувані дерева, оскільки все треба зробити до ладу.

 

Фермери і очільниця сільської ради визначають спільний план подальших дій

Микола Дудка додав, і про це він говорив неодноразово, що всі роботи можна було б зробити значно швидше, аби ініціативу підтримали інші агровиробники, котрі обробляють землі на території Вільненської та Вербівської сільських рад.

Tags: , ,

Тобі також сподобається:

СБУ викрила чергове виробництво контрафактних дезінфекторів
На Херсонщині 9 нових випадків захворювань на COVID-19

Останні новини

Меню