Захисники прав споживачів розповідають, як не бути ошуканими у кафе або ресторані

ПодіїОбласть
Перегляди: 107

Інспекція з захисту прав споживачів Новокаховської громади Херсонщини продовжує інформувати мешканців громади щодо дотримання заходів особистої безпеки під час відвідувань закладів громадського харчування, повідомляє Online НК.

Літо, відпочинок, багато хто не тільки подорожують, але й частіше відвідують заклади громадського харчування не важливо в якому місті. А з цим часто виникають запитання до інспекції, іноді у вигляді скарги. Тож нагадаємо прості правила, які потрібно знати, аби ваш відпочинок у літньому кафе чи ресторані був приємним.

Пам’ятаєте в романі “Майстер і Маргарита” Михайло Булгаков писав “Вторая свежесть — что за вздор! Свежесть бывает только одна — первая, она же и последняя”. Якщо вам здається, що продукти трохи не свіжі, не соромтесь, повертайте страву на кухню та вимагайте безкоштовної заміни на страву з якісних продуктів. Якщо все ж таки вам не пощастило і ви отруїлись або іншим чином постраждали у закладі громадського харчування — звертайтесь до адміністрації та/або власників закладу за відшкодуванням. Кожен заклад зобов’язаний забезпечити безпеку продуктів харчування та безпеку самих відвідувачів.

В кожному закладі повинно бути меню, а в ньому обов’язково має бути зазначена назва страви, її вага та ціна. Якщо у меню зазначено “Вареники по домашньому”, а з чим саме ці вареники у меню незазначене, то всі пояснення вам повинен надати офіціант. Усе, що зазначено у меню, — повинно бути у наявності, це обов’язок кафе або ресторану. Якщо ви прийшли повечеряти і офіціант каже, що обраної вами страви немає, кличте адміністратора закладу, шеф-кухаря та залиште відповідний запис у книзі скарг.

Якщо офіціант приніс страву, яку ви не замовляли, ви не повинні за неї платити, навіть якщо ви почали її їсти (не з’їли повністю). Кафе та ресторанам забороняється пропонувати споживачу обов’язковий асортимент продукції та встановлювати мінімум вартості замовлення. Тож якщо ви прийшли до ресторану і чуєте від офіціанта “мінімальний заказ зі столу 500 гривень”, поясніть йому та адміністратору закладу, що вони не праві.

Дуже часто у кафе полюбляють писати, що за втрачені речі адміністрація відповідальності не несе — ще й як несе! Підприємство зобов’язане забезпечити збереження речей споживача у гардеробі. За їх пропажу господарський суб’єкт несе повну відповідальність згідно з чинним законодавством. Стосовно того платити чи не платити чайові —вирішувати лише вам. Якщо чайові автоматично включають до рахунку, то вас мають повідомити про це заздалегідь.

А це потребує особливої уваги. За битий посуд повинен відшкодувати збиток той, хто розбив. Сума збитку повинна бути економічно обґрунтованою, тобто розбита чашка не може коштувати як цілий сервіз. Змусити вас силою виплатити суму відшкодування шкоди ніхто не може. Може бути, що викличуть охорону для моральної підтримки персоналу, але заклад громадського харчування не має права вас затримувати, він має право викликати співробітників міліції для вирішення конфлікту.

І пам’ятайте, чек — ваш головний доказ, тому слідкуйте за тим, щоб вам його надали. І наостанок, ви вже поїли в кафе, збираєтесь оплатити рахунок і виявляється, що гаманець ви забули вдома/банк заблокував картку/просто не вистачає грошей. Це не безвихідна ситуація. Поясність свою проблему адміністратору закладу та домовтесь про час, коли завезете їм гроші. Працівники закладу звичайно попросять лишити їм заставу (паспорт наприклад) або написати розписку, але силоміць затримувати вас не мають право, скоріш за все викликають поліцію.

В нашому місті дуже розвинена мережа закладів ресторанного господарства, деякі з мальовничими краєвидами, смачними стравами, звичаями. Приємного відпочинку.
Та на всяк випадок пам’ятайте наші поради.

Tags:

Тобі також сподобається:

К приезду Президента в Херсоне ночью ремонтировали дорогу (Видео)
У Херсоні обговорили компетентність майбутніх чиновників (фото)

Останні новини

Меню